Valstī izsludinātās ārkārtējās situācijas laikā, lai atbalstītu novada iedzīvotājus, kuri krīzes situācijā ir nonākuši grūtībās un nespēj nodrošināt savas pamatvajadzības, Ķekavas novada pašvaldība palielinājusi piešķiramo pabalstu līdz 150 eiro mēnesī, līdzšinējo 80 eiro vietā. Tāpat pašvaldība krīzes pabalsta saņēmējam papildus izmaksā 50 eiro par katru aprūpējamo bērnu līdz 18 gadu vecumam.
Šis pabalsts tiek izmaksāts ģimenei (personai) pamatvajadzību nodrošināšanai, ja ievērojami samazinājušies vai ir zaudēti ienākumi saistībā ar Covid-19 izplatību izsludinātās ārkārtējās situācijas dēļ. Pabalsts krīzes situācijā tiek izmaksāts no pašvaldības budžeta līdzekļiem.
Atbilstoši Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likuma pārejas noteikumu 371.pantā noteiktajam, laikposmā no 2021.gada 1.februāra līdz 2021.gada 30.jūnijam, paredzēts piešķirt pabalstu krīzes situācijā nonākušajiem 150 euro mēnesī, līdzšinējo 80 euro vietā, katram ģimenes loceklim, kurš ārkārtējas situācijas dēļ nespēj nodrošināt savas pamatvajadzības. Pabalstu krīzes situācijā pašvaldība nepiešķir atsevišķi dzīvojošai personai vai par atsevišķu personu mājsaimniecībā, kurai, atbilstoši normatīvajiem aktiem, ir piešķirts dīkstāves atbalsts.
Lai saņemtu pabalstu krīzes situācijā, iedzīvotājiem jāiesniedz Ķekavas novada Sociālajā dienestā motivēts iesniegums un, ja iespējams, dokumenti, kas apliecina krīzes situācijas faktu. Pēc iesnieguma saņemšanas Sociālais dienests sazināsies ar ģimeni vai personu, lai novērtētu sociālo situāciju un pieņemtu atbilstošu lēmumu. Šis pabalsts tiks pārskaitīts uz pabalsta pieprasītāja iesniegumā norādīto bankas kontu. Atbalsts tiks attiecināts no 2021.gada 1.februāra.
Par krīzes situāciju šajā gadījumā uzskatāma situācija, kurā ģimene (persona) izsludinātajā ārkārtējā situācijā no ģimenes (personas) gribas neatkarīgu apstākļu dēļ pati saviem spēkiem nespēj nodrošināt savas pamatvajadzības un tai ir nepieciešama psihosociāla vai materiāla palīdzība.
Pašvaldība piešķir ģimenei vai personai pabalstu, pamatojoties uz ārkārtējo situāciju, ja tā atbilst, piemēram, kādam no šādiem kritērijiem:
- ģimenei (personai) saistībā nav ienākumu vai tie ievērojami samazinājušies vai ir zaudēti ienākumi saistībā ar Covid-19 izplatību izsludinātās ārkārtējās situācijas dēļ;
- ģimene (persona) ārkārtas situācijas laikā nespēj apmierināt savas un savu ģimenes locekļu pamatvajadzības;
- ģimene (persona) atrodas vai ir atradusies karantīnā vai pašizolācijā un tai nav iztikas līdzekļu.
Iesniegumu Sociālajā dienestā var iesniegt, izvēloties vienu no Jums ērtākajiem veidiem:
- elektroniski, sūtot informāciju ar drošu elektronisko parakstu uz e-pastu socdienests@kekava.lv, vai portālā www.latvija.lv; sūtot atbilstoši normatīvo aktu prasībām noformētos iesniegumus un dokumentus pa pastu;
- ievietojot slēdzamās pastkastītēs pie Sociālā dienesta – Ķekavā, Gaismas ielā 19, k. 8 .; Daugmalē – “Adatiņās”; Baložos – Uzvaras prospektā 1a, Mellupos- sociālajā mājā “Lilijas.” Pastkastītes tiks pārbaudītas divas reizes dienā, un saņemtie dokumenti tiks elektroniski apstrādāti. Ķekavas novada Sociālā dienesta tālruņi - 27876091 (Baloži), 29351095 (Daugmale), 67935977 (Ķekava),25605739 (Mellupi).
Iesnieguma veidlapa Word formātā ir pieejama ŠEIT
Administratīvā pārvalde
04.03.2021.