Neskatoties uz to, ka Ķekavas novada iedzīvotāji jau vairākās sabiedriskajās apspriešanās iebilduši pret maģistrālā autoceļa būvniecību caur Ķekavas un Daugmales pagastu lauku apdzīvotām teritorijām un Daugmales pagasta apbūvei paredzēto zemi, tomēr par būvniecību atbildīgās valsts institūcijas uzstāj un atbalsta tieši šo būvniecības variantu.
Iebildumus pret 2. un 3. būvniecības apakšvariantu īstenošanu Vides pārraudzības Valsts birojam izteikuši daudzi Ķekavas un Daugmales pagastu iedzīvotāji, norādot, ka paredzētā būvniecība piesārņos vidi, radīs trokšņus un vibrāciju, traucēs ciematu iedzīvotāju dzīvi. Tāpat iedzīvotāji uzskata, ka šo variantu īstenošanas gadījumā tiks degradēta vide, izkropļots apstiprinātais detālplānojums un sadrumstalota novada teritorija.
Arī Ķekavas novada Dome ir vienisprātis ar novada iedzīvotājiem un noraida valsts galvenā autoceļa E67 posma A4 (Saulkalne) – Bauska (Ārce) būvniecību tās pašreizējā variantā (3.apakšvariants). Tas paredz maģistrālā autoceļa izveidi caur Ķekavas un Daugmales pagastu lauku apdzīvotajām teritorijām un Daugmales pagasta apbūvei paredzēto zemi, tādējādi palielinot smagā autotransporta plūsmu un apkārtējās vides piesārņojumu, kā arī apgrūtinot iedzīvotājiem pārvietošanās iespējas novada teritorijā.
„Mēs iebilstam pret šo variantu, jo tā īstenošanas gadījumā ne tikai palielināsies kravas transporta plūsma un trokšņu līmenis, bet arī turpmākās ceļa izpētes teritorija skar esošo dzīvojamo māju apbūvi Ķekavā un Daugmalē. Tāpat tā negatīvi ietekmēs tos zemes īpašniekus, kuri atrodas pie esošā ceļa, jo līdz ar jauno automaģistrāli šie zemes īpašumi tiks ielenkti no abu lielceļu puses,” uzsver Ķekavas novada Domes Attīstības komitejas vadītājs Juris Krūmiņš.
Gan novada pašvaldība, gan iedzīvotāji savu izvēli izteikuši par labu 1. autoceļa būvniecības apakšvariantam, kas paredz jaunās automaģistrāles izvietojumu lielākoties lauku teritorijās. Arī bijusī Daugmales pagasta padome atbalstīja šo risinājumu, jo tas sakrīt jau ar esošo Daugmales teritorijas plānojumā paredzēto teritorijas attīstību.
„Balstoties uz iedzīvotāju ierosinājumiem, šāda Ķekavas novada pašvaldības nostāja jau vairākkārt pausta atbildīgajām institūcijām, aicinot veikt plašāku izpēti un pilnveidot būvniecības projektu, piemēram, paredzot papildus šķērsojumus un uzbrauktuves jaunajai automaģistrālei Diemžēl, šos mūs ieteikumus uzskatīja par nebūtiskiem,” norāda J. Krūmiņš.
Izskatot Vides pārraudzības valsts biroja noslēguma ziņojumu par būvniecības ietekmi uz vidi, Ķekavas novada Dome 2009.gada decembrī lēma neakceptēt piedāvāto autoceļa būvniecības risinājumu, par šādu lēmumu informējot gan Vides pārraudzības valsts biroju, gan Latvijas valsts ceļus.
Par automaģistrāles būvniecību gala vārds jāsaka valdībai, taču iedzīvotājiem vēl šobrīd ir iespējas izteikt savu viedokli un ietekmēt valdības lēmumu par labu iedzīvotāju interesēm. Tāpēc aicinām iedzīvotājus rakstīt pašvaldībai savus priekšlikumus vai iebildumus par automaģistrāles būvniecību līdz 15. februārim. Tos pašvaldība apkopos un iesniegs par būvniecību atbildīgajām valsts institūcijām, lai atkārtoti izteiktu atbalstu 1. autoceļa būvniecības apakšvariantam.
Sabiedrisko attiecību daļa