Ķekavas novada pašvaldība ir saņēmusi jautājumus un sūdzības par Baložu pilsētas Baložu ielas ceļa seguma rekonstrukciju. Par šo ceļa posmu ir atbildīgs uzņēmums "Latvijas Valsts ceļi" (LVC), līdz ar to vērsāmies pēc atbildes pie šīs institūcijas.
Kas ir virsmas apstrāde?
Tā ir autoceļa melnās segas raupjuma atjaunošana, apstrādājot nokalpojušo ceļa virsmu ar bitumena emulsiju un granīta vai dolomīta šķembām un ar veltni pieblīvējot, lai novērstu bedru veidošanos asfaltā.
Kāpēc šķembas lido pa gaisu?
Lai veidotos kvalitatīva pārklājuma mozaīka, uz ceļa vienā kārtā viendabīgi uzber šķembas. Pēc pāris dienām, kad ceļa virsma ir noformējusies, liekās šķembas ar ceļa slaukāmo mašīnu savāc.
Kāpēc ātruma ierobežojuma zīmes nenoņem uzreiz pēc darba pabeigšanas?
Vismaz trīs dienas pēc remonta pabeigšanas ceļa posmā būs vēl ierobežots ātrums līdz 50km/h. Tas nepieciešams, jo nepielipušās un nenoslaucītās šķembas var izsist pretim braucošo automašīnu stiklu, ja ātrums ir par lielu un netiek ievērota atbilstoša braukšanas distance. Satiksmes organizācijas brīdinājuma zīmes par ātruma ierobežojumu tiek atceltas tikai pēc ceļa noslaucīšanas.
Cik ilgi šādi remontētie ceļu posmi kalpo?
Piecus līdz septiņus gadus. Protams, tas ir atkarīgs no satiksmes intensitātes, slodzes un ceļa tehniskā stāvokļa, pirms veikta virsmas apstrāde. Tāpat pēc nepieciešamības virsma tiek atjaunota atkārtoti.
Vai šis remonts ir dārgs?
Virsmas apstrāde ir visekonomiskākais ceļa virsmas raupjuma un hidroizolācijas slāņa atjaunošanas veids. Tas ir piemērots ceļu posmiem ar mazu un vidēju intensitāti. Pēc dažu mēnešu vai pat tikai nedēļu lietošanas ceļš, kur veikta virsmas apstrāde, pēc komforta un kvalitātes ir līdzīgs asfaltētajiem ceļiem.
Sabiedrisko attiecību daļa
28.07.2015.