21. – 25. septembrī notiks pasākums „Dienas bez rindām”, kurā vairāk nekā 80 valsts un pašvaldību iestādes visā Latvijā un e-teltī Rīgas centrā konsultēs iedzīvotājus un uzņēmējus par e-pakalpojumu lietošanu.
„Šī gada maijā notika pirmā valsts mēroga e-pakalpojumu konsultāciju akcija. Tās rezultātā katrs trešais e-pakalpojumu konsultāciju saņēmējs apņēmās ar valsti vai pašvaldību turpmāk sazināties elektroniski, tādējādi apliecinot, ka praktiska palīdzība un iedrošinājums ir efektīvākais risinājums ieradumu maiņai un e-pakalpojumu apguvei. Tāpēc valsts un pašvaldību iestādes vēlreiz ir apvienojušas spēkus atkārtotā e-konsultāciju sniegšanā un aicina iedzīvotājus piedalīties pasākumā „Dienas bez rindām”,” skaidro Gatis Ozols, Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas Elektronisko pakalpojumu nodaļas vadītājs.
Saņem e-konsultācijas visā Latvijā
Iedzīvotāji un uzņēmēji aicināti vērsties noteiktās valsts un pašvaldību iestādēs, lai saņemtu individuālas konsultācijas par e-pakalpojumu lietošanu, kā arī gūt praktiskas iemaņas interesējošā e-pakalpojuma izmantošanā:
- „Dienas bez rindām” partneru saraksts un plānotās aktivitātes pieejamas: http://ej.uz/dienasbezrindam2,
- ar valsts e-pakalpojumu sarakstu var iepazīties: https://kampana.latvija.lv/izvelies-e-pakalpojumu.
Nāc uz e-telti Rīgas centrā
No 21. līdz 25. septembrim plkst. 09.00 – 17.00 Rīgas centrā, laukumā pie Hotel Roma (Kaļķu iela 28) ikviens interesents varēs uzzināt vairāk par dažādiem valsts un pašvaldību e-pakalpojumiem, kā arī pieteikties elektroniskajai identifikācijas kartei jeb eID kartei (nepieciešams paņemt līdzi personu apliecinošu dokumentu – pasi vai līdzšinējo eID karti). Ar detalizētu e-telts programmu var iepazīties http://ej.uz/dienasbezrindam2.
Šobrīd jau katrs otrais valsts pakalpojums ir pieejams elektroniski, bet plānots, ka līdz gada beigām kopumā iedzīvotājiem būs pieejami vairāk nekā 300 e-pakalpojumi. Elektroniskos pakalpojumus var saņemt portālā www.latvija.lv, iestāžu tīmekļu vietnēs un arī uz iestādes oficiālo e-pasta adresi nosūtot ar drošu elektronisko parakstu parakstītu veidlapu vai iesniegumu. Valsts e-pakalpojumu lietošanai nepieciešams tikai dators un interneta pieslēgums, bet, lai izmantotu tos e-pakalpojumus, kam nepieciešama lietotāja identificēšana, var izmantot internetbanku datus vai eID karti jeb personu apliecinošo dokumentu, ko izsniedz Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde.
Uzziņai:
- Infografika „Kā sākt lietot e-pakalpojumus?” http://ej.uz/lietoepakalpojumus
- „Kas ir e-paraksts un kur tas var noderēt?” http://ej.uz/kasireparaksts
- Infolapa „Personas apliecība (eID karte)” http://ej.uz/eidkarte
- Infolapa „Digitālā bibliotēka” http://ej.uz/digitalabiblioteka
Papildu informācijai:
Elīna Kalniņa
Kampaņas „Valsts ir internetā” koordinatore
22018527, e-pasts: elina.kalnina@ka.lv, einfo@ka.lv